Gezondste verjaardags hapjes voor kinderen, 38 verjaardagtraktatie ideeën (met minder suiker, minder zout en minder calorieën )


Gezonde verjaardagshapjes maken voor kinderen.



In dit artikel worden heel veel verjaardag hapjes ideeën genoemd.



Wat me het meest zorgen baart is de overdreven hoeveelheid suiker die ze in een paar uur in beslag kunnen nemen, ik stel me die kleine lichamen zo klein en gevoelig voor zo'n tijdbom, een brutale piek van glucose in het bloed met de daaruit voortvloeiende piek van insuline en om de taak af te maken de beledigende hoeveelheden zout, chips, etc. ....



We kozen voor mooie versiering met slingers en ballonnen.



Hoe dan ook, ik heb er even over nagedacht, omdat ik niet wilde dat de verjaardag van mijn zoon zo zou zijn, ik wilde er zeker van zijn dat wat ze gingen eten gezond was en geen risico voor hun gezondheid vormde. Want ook al lijkt het misschien dom, die overmatige hoeveelheden suiker zijn erg slecht, en zijn het niet zomaar een dag, want als je stopt om een beetje te denken, hoeveel verjaardagen hebben kinderen dan per maand? Een paar, toch? En het is niet alleen dat, het is dat in de dag tot dag zeker dat veel van uw kinderen drinken grote hoeveelheden suikers (gemaskeerd) waarvan u zich niet bewust bent (koekjes, sappen, milkshakes, sommige zuivel ....) en het weekend, als een paar snoepjes, een frisdrank .... en in het einde dingen gaan moeder.




gezonde verjaardagshapjes voor een kind maken


Dus heb ik uitgezocht en besloten om een gezonde verjaardag te organiseren, waarin er GEEN voedingsmiddelen (of producten) met toegevoegde suiker of producten met overtollig zout. Ik dacht: "Als mijn kinderen normaal gesproken een tussendoortje op fruit, of een tussendoortje of een zuivelfabriek zoals melk of yoghurt, waarom niet een verjaardag maken waar dat de belangrijkste voedingsmiddelen zijn?



verjaardagtraktatie kinderen


Nou, dat is wat ik deed en met een beetje fantasie organiseerde ik een snack die een succes was, hier leg ik uit wat ik bereidde:


Natuurlijke yoghurtbekers met aardbeien: ik kocht een paar 1 liter flessen natuurlijke yoghurt en een paar kleine plastic bekers (in de Makro, hoewel ze ook in veel winkels verkopen), ik vulde een deel van de bekers met yoghurt en daarbovenop kocht ik wat brokken gehakte aardbeien, want nu is het niet de tijd voor aardbeien, ik kocht ze enige tijd geleden, de brokken en ik diepvries ze al gehakt, toen ze ontdooid waren hadden ze wat bouillon vrijgegeven en het zag eruit als een stroop, het gaf het een rijk punt. Als je ze niet invriest en je gaat ze in stukken snijden en direct in stukken snijden, kun je ze een uur of langer (een beetje) om hun smaak te versterken en wat siroop vrij te geven. Ik laat u een foto van hoe het eruit zag.



Orginele verjaardagshapjes voor kinderen



Gezonde Verjaardaghapjes

In plaats van het kopen van snoep ging ik naar een kleine winkel die alles verkopen en kocht een aantal boeken voor kinderen voor slechts €0,75 , kleine boekjes met afbeeldingen en anderen boekjes om te kleuren. Ik heb de boeken in transparant cellofaan verpakt en er een strik omheen gedaan. Ik kan u verzekeren dat de kleintjes veel enthousiaster waren om dat cadeautje mee naar huis te nemen dan een zakje snoepjes, zoals mama's me vertellen, sommigen van hen als ze in het boekje zeggen ....


We kozen voor mooie decoratie met slingers en ballonnen.


"Als mijn kinderen normaal gesproken een tussendoortje op fruit, of een tussendoortje of een zuivelfabriek zoals melk of yoghurt, waarom dan niet een verjaardag maken waar dat de belangrijkste voedingsmiddelen zijn?


Er is een wereld voorbij de verjaardag van snoep en chips, een grensovergang waard want ik garandeer het absolute succes en voor de gezondheid van uw kinderen.


Een gezondere verjaardag voor kinderen?



Snack-ideeën

  • Het vieren van de belangrijke momenten van het leven rond eten is erg cultureel. En dat voedsel is vaak meer krankzinnig met het excuus dat het op tijd klaar is. Ik ben er echter van overtuigd dat een iets gezondere viering kan worden bereikt zonder het genot ervan op te offeren. Dus ik zal u vertellen hoe onze snack is geweest als het dient als een idee om een gezondere verjaardag van kinderen te vieren.
  • Fruithapjes verjaardag: Meloen, perzik en banaan zijn favoriete vruchten, zodat ze hun feestje niet konden missen. We hebben ook mandarijnen.
  • Gelukkig zijn er hier nog steeds perziken en meloenen, meer typisch voor een seizoen dat al is afgelopen dan voor de herfst. Ik denk dat de aanwezigheid van fruit belangrijk is en ik denk dat het een goed idee is dat het altijd op natuurlijke wijze deel moet uitmaken van de vieringen. Je weet dat de hele vrucht beter is dan sap.
  • . Vruchtenmix: In een glas vergelijkbaar met dat van yoghurt met aardbeien bereidde ik wat fruitmixen (mandarijnpartjes, druiven, kiwi's en ananas) waar de kinderen zich naartoe haasten! Een groot succes.
  • Natuurlijke sinaasappelsap: met neutrale gelatineplakken en natuurlijk sinaasappelsap hebben we een aantal indrukwekkende "shots" van sinaasappelgelatine gemaakt. Er waren een paar kinderen die, als ik het laat afwerken, het hele dienblad afmaken!
  • heb wat sandwiches van ham en kaas gemaakt.
  • Banaan en chocolade lolly's: Om een vleugje chocolade te geven aan de materie maakten we een paar banaanlolly's in chocolade, het was bijna pure chocolade (dat wil zeggen, het had nauwelijks suiker), maar de kleintjes vonden het heerlijk, nou ja..... dat heb ik niet aan de volwassenen verteld.... dat ze ook van het menu hielden!
  • Om te drinken: In plaats van de typische smoothies en verpakte sappen zet ik melk (zonder meer), sommige flessen met natuurlijke aardbeienmilkshake die ik heb gemaakt door gebruik te maken van een deel van de aardbeien die ik heb gekocht om aardbeienmilkshake te maken en we zetten ook natuurlijke geperste sinaasappelsap (het natuurlijke sap bevat ook veel suikers, maar voor een feestje is het een betere optie dan een verpakt sap, hoewel we niet moeten vergeten dat het fruit altijd beter is om het geheel te nemen).
  • hoewel ik alle ingrediënten had gekocht, met cherrytomaten, wat geroosterde broodjes, smeerkaas en een olijf lieveheersbeestjes
  • Groente Chips: in plaats van chips, omdat sommige chips van zoete aardappel, yucca, rode biet en wortel: ze zijn heerlijk, je hebt geen zout misbruik van sommige aardappel en ze zijn zeer goed (sommige zouten dragen juist bij. dus we zullen ze voor deze gelegenheden reserveren, niet om ze dagelijks aan onze kinderen te geven). Aardappel omelet. Met uien.
  • Zelfgemaakte tonijn broodjes. Een klassieke zee van eenvoudig, rijk en snel. (hoewel ik dit keer geen peper, maar alleen ui, tonijn en een beetje zelfgemaakte gebakken tomaat).
  • Hummus. Als je niet weet hoe je deze kikkererwtenpaté moet maken (ik weet niet of ik deze versie hummus kan noemen omdat ik tahini heb afgeschaft), dan is hier het recept. Het is heel gemakkelijk te maken en het is erg geliefd bij de kleintjes.
  • Huisgemaakt brood. Ik heb een soort brood gemaakt. De ingrediënten? Volkorenmeel, broodmeel, water, zout en olie.
  • Ideaal voor het smeren van hummus, en kinderen eten ze geweldig.
  • Kaas.
  • We kochten aanvullend Feta. Zeer mals, met weinig zout en kwaliteit.
  • Fruit snijden. Een fruitschotel goed gesneden en klaar om te eten is een verleiding die geschikt is voor alle leeftijden. Het kan ook worden geserveerd in spiesjes of in een fruitsalade.
  • -Plantaardige crudités. U kunt wortelen in dikke reepjes snijden, cherrytomaten in stokjes prikken of komkommerblokjes maken. Neem niet als vanzelfsprekend aan dat de kleintjes niet van groenten zoals rauwe paprika's houden.
  • - Paddestoelen. Sommige kunnen rauw worden geserveerd, zoals champignons, en de rest wordt gebakken en geserveerd in kleine bakjes.
  • - Maïskolven. Weinig kinderen wijzen deze gezonde lekkernij af.
  • - Noten. Gezond en smakelijk, hoewel niet aanbevolen bij kinderen onder de drie jaar vanwege het risico van verstikking.
  • Het is niet essentieel dat alle voedingsmiddelen gezond zijn, maar het is ook niet verdraaglijk om tientallen suikerhoudende dranken (bekend als "frisdranken"), zakken vol snoep, borden vol zoute voorgerechten, liters en liters sappen, worst of gebak te vinden.
  • Als de TAART thuis wordt gebakken, is het de moeite waard om wit meel te vervangen door volkoren. Hoewel de taart nog steeds veel calorieën bevat, is het prima om volkorenmeel te gebruiken. Het is in ieder geval niet nodig dat de taart van gezondheid, maar het is aan te bevelen dat het thuis wordt gemaakt. En als je je voorbereidt, nog beter: kostbare momenten die je misschien niet vergeet zal worden gedeeld met hem.
  • Daarnaast zijn er andere opties om ze veilig aan te bieden, zoals bijvoorbeeld gesneden amandelen.
  • Water en natuurlijk geperste sinaasappelsap. Geen frisdranken, geen isotone dranken, geen industriële sappen. Hoewel, zoals ik al zei, beter heel fruit dan sap, hebben we twee liter natuurlijk geperste sinaasappelsap voor het feestje gemaakt.
  • Huisgemaakte chocoladepasta. Hetzelfde, maar zonder suiker en het resultaat, veel beter in elk opzicht. Ideaal voor het smeren.
  • Wat kan nog meer voorbereiden? Veel!
  • Bietenpaté,
  • auberginepaté,
  • champignonpaté,
  • pinda of amandelroom zonder suiker of zout,
  • spiesjes met alle vruchten die u kunt bedenken,
  • verse kaassticks, guacamole,
  • haver- en appelrepen, gebakken appel met kaneel,
  • volkoren broodjes met hardgekookt ei,
  • sla en zoete ham,
  • gedroogde mango, gedroogde abrikozen en rozijnen,
  • natuurlijke yoghurtbekertjes met haver en gemalen noten
  • wortelstokken



De bovengenoemde voedingsmiddelen kunnen worden versierd met amandels, groenten in vormen gemaakt, muntblaadjes, vruchten uit het bos, kruiden, enz.



Dingen die we hebben vermeden? Frisdranken, fabrieksgeprepareerde sappen, smoothies, chips, augurken, kant-en-klaar gebak of industrieel brood.



Gezien het feit dat het waar is dat er dingen zijn waarvan we weten dat ze thuis niet gezond zijn (chocoladecrème en cake of bijvoorbeeld deze bladerdeegbloemen), geef ik er de voorkeur aan om ze thuis te maken en ze tijdig in onze voeding op te nemen: ik weet dus wat we eten, het is rijker.



verjaardag hapjes koud




Zoals je kunt zien was het een heerlijk feest waar de kinderen niet ophielden met eten, maar juist gezonde dingen aten.

gezonde verjaardag hapjes


We kozen voor mooie decoratie met slingers en ballonnen (ziehier een overzicht wat mogelijk is).



Verjaardagsfeestjes: bron van calorieën



Zoals in de tekst 'Enkele extra calorieën bij obesitas bij kinderen' gerechtvaardigd was, volstaat een continu overschot van 70 tot 160 kilocalorieën per dag bij kinderen om hun risico op obesitas aanzienlijk te verhogen. En het is niet moeilijk te bereiken, aangezien de gebruikelijke porties van vele overbodige producten die calorieën, of zelfs meer, leveren. Deze producten zijn meestal verjaardag feestjes. Als deze feestdagen uitzonderlijk waren, zou er geen enkel probleem zijn, maar ze komen vaker dan je denkt.



De ouders zijn verantwoordelijk voor de controle van de voedingsmiddelen die in de kinderfeestjes worden verwerkt. Het is geen gemakkelijke uitdaging, want we zullen niet alleen te maken krijgen met weerstand van kinderen, die houden van suikerhoudende voeding, maar ook van veel volwassenen.



Het is echter de moeite waard om ons hier allemaal van bewust te maken, omwille van de gezondheid van onze kinderen en degenen die dat niet zijn.

Aan het advies in de tekst 'Ongezond eten op school: veel komt van thuis' worden er nog een paar toegevoegd, met als doel deze uitdaging met succes aan te gaan.

Veel gezondheidswerkers maken zich zorgen over de achteruitgang van de kwaliteit van de voeding van kinderen, zowel op dagelijkse basis als op kinderfeestjes. Verjaardagen moeten ook meer emotionele inhoud moeten hebben.



bron: Pinterest


En de afwezigheid van overtollig voedsel goedmaken met een goed bewerkte decoratie?

De plaats kan ook versierd worden met ballonnen en affiches gemaakt tussen volwassenen en kinderen.


Wat is er beter dan elk kind een cadeau zakje met items zoals confetti, fluitjes, en ga zo maar door. Daarnaast kunt u de locatie versieren met ballonnen.



Een voorbeeld stellen op feestjes

Helaas is het bij verjaardagsfeestjes gebruikelijk om ouders in de ene groep te vinden en kinderen in een andere groep. Veel ouders besteden een groot deel van de viering aan het vastklampen aan hun mobiele telefoon, iets om te proberen te vermijden.

Idealiter zouden ouders en kinderen samen moeten spelen en een tijd delen die voor hen altijd een geschenk is. Ook, als je met hen speelt, laat je hen zien dat sporten niet alleen op een sportschool gebeurd.


Tot slot, we mogen niet vergeten dat wij voor hen hun referentiepersonen zijn, hun rolmodel.

We kozen voor mooie decoratie met slingers en ballonnen (een groot succes).